Oszukana przy zakupie wielofunkcyjnego robota kuchennego
Tuż przed świetami, mieszkanka powiatu sochaczewskiego chciała kupić wielofunkcyjny robot kuchenny znanej marki. Znalazła w internecie ogłoszenie o sprzedaży, cena była atrakcyjna, więc skontaktowała się ze sprzedającym. Zaproponowała formę przesyłki za pobraniem, na co sprzedający nie zgodził się.
Zaproponował jednak sprzedaż robota za pośrednictwem innego serwisu. W tym celu przesłał link do oferty. Po kliknięciu wyświetliła się strona bardzo podobna do znanego portalu sprzedażowego. Kobieta wpisała tam swoje dane i sześciocyfrowy kod do szybkich płatności.
Sprzedający twierdził, że płatność ma status oczekującej i poprosił o powtórzenie transakcji. Zapewniał, że takie sytuacje się zdarzają, ale później nadwyżka zostanie zwrócona do nadawcy. Mieszkanka powiatu sochaczewskiego zaczęła coś podejrzewać. Skontaktowała się z pracownikiem serwisu sprzedażowego. Okazało się, że link, który otrzymała od sprzedającego, prowadził do fałszywej strony. Po tym kontakt ze „sprzedającym” urwał się.
Ponownie przypominamy!
- wybieraj tylko te platformy i te sklepy, które cieszą się dobrymi opiniami klientów,
- zawsze dokładnie czytaj opis oferty sprzedaży lub aukcji,
- nie korzystaj z żadnych otrzymanych linków, które mają przyspieszyć płatność.
- jeżeli kupujesz na konkretnym portalu, tam dokończ transakcję. Zanim zrobisz jednak zakupy, sprawdź zasady programu ochrony kupujących.
- nie udostępniaj haseł i loginów do bankowości internetowej;
- wybieraj opcję, jeśli to możliwe płatności za pobraniem;
- sprawdzaj dokładnie wiadomości, jakie otrzymujesz w toku płatności mobilnych i czytaj, na co wyrażasz zgodę i jaki przelew zatwierdzasz.
asp. Agnieszka Dzik